Gratis frakt på alle bestillinger over 599 kr

0

Vilkår for salg og levering

1. Generelt

1.1. Denne nettsiden (www.toysrus.no) eies og betjenes av TOP-TOY Norge AS, Org.nr.: 991 492 704, Klokkergårdveien 32, 1711, Sarpsborg (“TOP-TOY”).

1.2. Disse vilkår for salg og levering (“Vilkår”) gjelder for alle kjøp, reservasjoner og/eller ordre plassert gjennom Nettsiden (samlet kalt “Ordre”).

1.3. For å plassere en Ordre må du være over 18 år, en forbruker og, når det kreves, benytte et gyldig betalingsmiddel.

1.4. Din Ordre behandles på grunnlag av informasjonen du oppgir, og det er derfor viktig at du forsikrer deg om at du oppgir korrekt informasjon.

1.5. Med forbehold om tilgjengelighet, vil din Ordre kun være bekreftet når du mottar en ordrebekreftelse. Noen ordrebekreftelser kan bli delt opp grunnet størrelse og mengde.

1.6. Alle varer vist på Nettsiden er underlagt forbehold om tilgjengelighet. Hvis varer er utilgjengelige, kan du benytte "Finn i butikk"-funksjonen for å se tilgjengeligheten ved fysiske utsalgssteder.

1.7. TOP-TOY forbeholder seg retten til å annullere enhver bekreftet Ordre, hvis vi mistenker at din Ordre er foretatt i bedrageriøyemed, i forbindelse med en kriminell handling eller annen ulovlig aktivitet, i ond tro eller på annen måte er i uoverensstemmelse med disse Vilkår.

2. Priser og betaling

2.1. Priser

2.1.1. Alle priser er inklusive merverdiavgift og alle obligatoriske avgifter, men unntatt levering og innpakning. Prisene kan endres uten varsel.

2.2. Fraktkostnader

Click & Collect (levering til butikk) NOK 0,00

Postkontor NOK 49,00

Levering til arbeidsplass NOK 79,00

Hjemmelevering NOK 179,00

Pakke til butikk NOK 49,00

Big and Heavy (plasskrevende) - Fortauslevering:

Postkode: 0001-3999 NOK 399,00

Postkode: 4000-7999 NOK 499,00

Postkode: 8000-9999 NOK 799,00

2.3. Betalingsmåter

2.3.1. Vi aksepterer følgende betalingsmåter: VISA, VISA ELECTRON, MASTER CARD, MAESTRO, bankoverførsel (Nordea) og PayByBill. TOP-TOY aksepterer ikke utenlandske betalingskort.

2.3.2. Reservasjoner på kortet ditt for ikke fullførte transaksjoner blir frigjort manuelt, vær vennlig å tillate en kort behandlingstid.

2.4. Tidspunkt for trekk

2.4.1. For lagervarer vil kortet ditt først bli trukket når din Ordre sendes. For tilvirkningskjøp vil du bli trukket når vi begynner å håndtere din Ordre. I tilfeller der kjøpet ditt blir levert med dellevering f. eks. Big and Heavy (plasskrevende) levering, vil trekket bli delt tilsvarende. Du vil bare bli trukket den valgte fraktkostnaden én gang når dette er aktuelt.

3. Levering

3.1. Vi leverer til Norge gjennom en av våre distributører.

3.2. Leveringstid

3.2.1. Normal levering tar 4-7 virkedager fra datoen din Ordre blir sendt. For Big and Heavy (plasskrevende) tar normal levering 6-10 virkedager.

3.2.2. Leveringstiden vil variere med leveringsmåte og din leveringsadresse. Vær oppmerksom på at leveringsdato kan bli utvidet på grunn av værforhold, så vel som i juletiden. Ta kontakt med kundeservice hvis du har spørsmål angående utvidet leveringstid.

3.3. Spor din sending

3.3.1. Du vil motta et sporingsnummer når din Ordre har blitt sendt fra vår distributør. For varer som sendes i flere forsendelser f. eks. Stor og Tung (plasskrevende) levering, vil du motta et sporingsnummer for hver leveranse. Informasjon om din Ordre er tilgjengelig fra distributøren har scannet din Ordre, noe som kan ta opp til 5 dager.

3.4. Mottak av din Ordre

3.4.1. Klikk og hent (levering til butikk)

3.4.1.1. For å hente i butikk, må du presentere gyldig legitimasjon, så vel som din ordrebekreftelse eller hentemelding.

3.4.1.2. Du kan autorisere en annen person til å hente din Ordre ved å gi oss fullt navn, telefonnummeret og epostadressen til personen du autoriserer. Du kan oppgi denne informasjonen når du plasserer din Ordre, eller skriftlig i etterkant. Personen du autoriserer må presentere gyldig legitimasjon, så vel som ordrebekreftelsen eller hentemeldingen.

3.4.2. Pakke til butikk

3.4.2.1. For henting av pakke i butikk, må du presentere gyldig legitimasjon, så vel som underretningen (SMS eller epost). Din Ordre vil bli levert til butikken spesifisert av deg. Leveransen må signeres ved mottak. Bare du kan hente pakken.

3.4.3. Levering hjemme og på arbeidsplass

3.4.3.1. Levering hjemme eller på arbeidsplass må signeres ved mottak av deg eller en du autoriserer.

3.4.3.2. For Big and Heavy (plasskrevende) levering må du, eller en du autoriserer, være fysisk til stede på det planlagte leveringstidspunktet. Hvis ikke, må du avtale og betale for ny levering.

3.5. Gyldig legitimasjon

3.5.1. Som gyldig legitimasjon aksepterer vi førerkort, pass og andre ID-kort med bilde utstedt av nasjonale myndigheter.

3.6. Undersøk din Ordre

3.6.1. Fra øyeblikket du har signert på mottak av din Ordre, vil risikoen for innholdet gå over på deg. Av denne grunn anbefaler vi at du undersøker pakken før du signerer. Hvis pakken fremstår som skadet, vennligst avvis den.

3.6.2. Hvis du mottar feil eller mangelfull vare, vennligst kontakt vår kundeservice.

3.7. Forsinkelse

3.7.1. Ved forsinket levering kan du ha rett til å heve kjøpet uten ekstra kostnader. Vennligst kontakt vår kundeservice for ytterligere veiledning. Tilbakebetaling vil bli påbegynt ved heving og normalt være fullført innen 14 dager.

3.8. Manglende levering

3.8.1. Hvis din Ordre mangler, vennligst kontakt vår kundeservice for ytterligere veiledning. Den manglende Ordren vil bli rapportert til våre distributører, så vær vennlig å tillate 10 dagers håndtering av manglende leveringer. Hvis Ordren ikke kan bli funnet, vil du bil tilbudt tilbakebetaling eller omlevering av bestillingen, med forbehold om tilgjengelighet.

4. Reklamasjonsrett

4.1. Du har en lovbestemt reklamasjonsrett for mangelfulle varer. Hvis varen din har mangler, kan du gjøre ditt krav gjeldende i en av våre butikker, eller returnere varen ved hjelp av returskjemaet. Du må kontakte oss så snart du oppdager mangelen, da du ellers kan miste reklamasjonsretten. Reklamasjonsretten dekker ikke mangler på grunn av vanlig slitasje, voldelig lek eller feil bruk. Du kan lese mer om vilkårene for reklamasjon på forbrukereuropa.no.

5. Angrerett og retur

5.1. Angrerett

5.1.1. Du har rett til å angre på din Ordre innen 14 dager uten videre begrunnelse. Angrefristen utløper 14 dager etter den dagen du, eller en person du har autorisert, får varen i fysisk besittelse. Hvis din Ordre er levert med flere forsendelser, vil fristen løpe fra den siste leveringsdagen.

5.1.2. Dersom angreretten gjøres gjeldende, må du informere oss skriftlig. For dette formål kan du benytte angreskjemaet som er vedlagt varen, eller tilgjengelig her.

5.1.3. Hvis du har valgt en fraktmåte hvor du selv skal hente varen og du ikke henter din Ordre i løpet av 14 dager, aksepterer du at vi anser dette som en retur fra din side og at vi igangsetter tilbakebetaling.

5.1.4. Hvis din Ordre returneres til oss uten noen erklæring, aksepterer du at vi anser dette som en benyttelse av angreretten fra din side, og at vi igangsetter tilbakeføring av kjøpesummen i samsvar med dette.

5.1.5. TOP-TOY aksepterer ikke ansvar for varer returnert til oss som ikke er kjøpt fra Nettsiden.

5.1.6. Tilbakeført beløp

5.1.6.1. Dersom angreretten gjøres gjeldende vil du få tilbakeført kjøpesummen for varene du returnerer, med unntak av eventuell redusert verdi som skyldes en håndtering av varen utover hva som er nødvendig for bestemme varenes art, kvalitet og egenskaper.

5.1.6.2. Hvis du returnerer varene med vårt returmerke, vil TOP-TOY dekke returkostnadene for normale varer (post/gods). Hvis du ikke benytter vårt returmerke, vil du selv bære returkostnadene.

5.1.6.3. Kostnader for Big and Heavy (plasskrevende) levering og retur er ikke dekket av vår ordning for gratis retur. Følgelig, hvis du returnerer en vare levert via Big and Heavy (plasskrevende) levering, vil du bli belastet frakt for bade levering og retur.

5.1.6.4. Vi forbeholder oss retten til å holde tilbake returoppgjøret til vi har mottatt varene, eller til du har lagt frem dokumentasjon på at varene er returnert der dette er relevant.

5.1.7. Varer unntatt angrerett

5.1.7.1. Hvis du åpner innpakningen på varer som av hensyn til helsevern og hygiene ikke er egnet for retur, slik som kosmetiske varer, tannbørster, tannkrem, bandasjer, sjampo, såpe, hårspray og tatoveringer, vil du miste angreretten.

5.1.7.2. Hvis du bryter forseglingen på elektronikk, slik som lyd- eller bildeopptak, programvare, CD-er, filmer, spill og lignende, vil du miste angreretten.

5.2. Returrett

5.2.1. I tillegg til den ovennevnte lovbestemte angreretten, tilbyr TOP-TOY en ytterligere 365 dagers returrett, beregnet fra den datoen du mottar din Ordre. For å anvende denne returretten og motta tilbakebetaling, må varene være ubrukte, i originalinnpakning og i samme stand som da du mottok Ordren. Videre må du benytte TOP-TOYS returskjema.

5.3. Starttidspunktet for angrerett og returrett.

5.3.1. Du kan benytte deg av angreretten og returretten etter du har mottatt varene. Det innebærer at du ikke kan avbestille din Ordre i perioden fra du trykker på "Betal"-kappen og mottar kvitteringen din på epost, og frem til du mottar bestillingen.

5.4. Hvordan benytte angrerett/returrett

5.4.1. Du kan returnere din Ordre i en av våre butikker eller ved å sende det tilbake med post.

5.4.2. Hvis du returnerer din Ordre til en butikk, må du medbringe angreskjemaet du mottok med din Ordre og ordrebekreftelsen.

5.4.3. Når du returnerer med post, må du benytte angreskjemaet du mottok sammen med din Ordre.

5.4.4. Retur steg for steg:

  • Pakk inn varen(e) du skal returnere i en eske
  • Fjern etiketten med vår adresse og strekkode fra angreskjemaet, og fest den på esken
  • Fyll ut angreskjemaet
  • Plasser angreskjemaet i esken
  • Returner varene ved å tilbakelevere de til hentestedet
  • Returadresse: 3301 Oslo Alna – ALNA Senter, N-0668 OSLO

5.4.5. Retur av Big and Heavy (plasskrevende)

Ta kontakt med kundeservice om du ønsker å returnere varer levert via Big and Heavy (plasskrevende) levering, siden transport må planlegges og overlevering må signeres av deg eller en du autoriserer.

5.4.6. Informasjon om tilbakeføring

5.4.6.1. Etter vi mottar og behandler din returnerte Ordre, vil du få tilbakeført korrekt beløp. Vi forsøker å behandle tilbakeføringen innen 3 dager fra mottak av din returnerte Ordre, men vennligst tillat ytterligere 5-10 virkedager for behandling. Behandlingstiden avhenger av din bank- eller kortutsteder.

5.4.6.2. Hvis du har fornyet betalingskortet ditt siden du plasserte din Ordre, vennligst kontakt vår kundeservice før du returnerer varene.

6. Personvern

6.1. Når du plasserer din Ordre, samler vi inn og behandler dine personopplysninger, herunder navn, adresse epost, telefonnummer, delvis betalingsinformasjon, IP-adresse, ordrehistorikk, kjøpshistorikk, retur og krav, avhengig av hva som er relevant (samlet kalt "Personopplysninger").

6.2. Formålet med å samle inn dine Personopplysninger er å legge til rette for behandlingen av din Ordre, vår tjeneste som beskrevet her, samt å overholde lovbestemte plikter, f.eks. reklamasjonsretten og regnskapsregler. Siden vår TOYSRUS- og BABIESRUS-virksomhet drives under en lisensavtale fra TOYS "R" US, INC og GEOFFREY, LLC, som begge er etablerte i USA, kan vi ved opphør av lisensavtalen, og bare i den utstrekning det er tillatt etter gjeldende lovgivning og med ditt samtykke til disse Vilkår, overføre dine Personopplysninger til TOYS "R" US, INC og GEOFFREY, LLC for at disse partene kan behandle dine Personopplysninger for de formål som er beskrevet i disse Vilkår.

6.3. For denne behandlingen er TOP-TOY databehandlingsansvarlig. TOP-TOY kan autorisere og instruere tredjeparts databehandlere og andre selskap i TOP-TOY-gruppen til å behandle Personopplysninger på våre vegne, for å legge til rette for de behandlingsformål som er angitt i disse Vilkår. Vi vil alltid sørge for at slike databehandlere har etablert tekniske og organisatoriske sikkerhetstiltak for å forhindre at Personopplysninger behandles i strid med gjeldende lovgivning. Hvis en tredjepart er etablert i et usikkert tredjeland, vil vi sørge for at egnete sikkerhetstiltak er etablert for å beskytte Personopplysninger før vi tillater behandlingen.

6.4. Dine Personopplysninger holdes konfidensielt hos TOP-TOY og autoriserte tredjeparter. Vi vil ikke overgi Personopplysninger til andre tredjeparter med mindre det godkjennes av deg, eller det følger av lovbestemte plikter.

6.5. Vi vil oppbevare Personopplysninger så lenge det er nødvendig for å ivareta de ovennevnte formål.

6.6. Du har alltid rett til å be om informasjon om omfanget av Personopplysninger vi har lagret om deg. Et servicegebyr vil påløpe for mer enn to forespørsler per år. Videre har du rett til å få data korrigert og/eller slettet, eller begrenset i den grad det er lovbestemt. Du har også rett til å protestere mot behandling, så vel som retten til dataportabilitet.

6.7. Du kan til enhver tid trekke tilbake samtykket ditt. En slik tilbaketrekking av samtykke påvirker imidlertid ikke lovligheten av behandlingen av Personopplysninger basert på samtykke før tilbaketrekkingen.

6.8. For å utøve noen av rettighetene dine, vennligst kontakt vår kundeservice.

6.9. Du har rett til å inngi klage på vår behandling av dine Personopplysninger til en tilsynsmyndighet. I Norge kan du kontakte Datatilsynet.

7. Tvisteløsning

7.1. Du kan inngi klage på varer eller tjenester kjøpt fra oss til Forbrukerrådet ved å sende din klage til Postboks 463 Sentrum, 0105 Oslo, og til Forbrukertvistutvalget (forbrukertvistutvalget.no).

7.2. EU-kommisjonens online klageportal kan også benyttes for å inngi en klage. Du kan inngi slik klage her: http://ec.europa.eu/odr. Når du inngir en klage, sett inn vår epostadresse kundeservice@toysrus.no.

Vi bruker cookies Aksepter Les mer